سفارش تبلیغ
صبا ویژن

13 تکنیک در طراحی وب سایت حرفه ای

با توجه به این که آماره استفاده از اینترنت در جهان و به ویژه در ایران رو به افزایش است، اینترنت بستری مناسب برای برقراری ارتباط و همچنین ارائه خدمات به سایر مخاطبان می باشد.

بنابراین امروزه داشتن یک وب سایت نیاز اساسی هر کسب و کاری است؛ چرا که به جرائت می توان اظهار کرد، فعالیت در اینترنت یکی از بهترین روش ها برای معرفی خدمات، فعالیت ها و محصولات هر کسب و کاری است.

لازم به ذکر است شما می توانید با توجه به هدفی که دارید وب سایتی را طراحی کرده و جهت تحقق اهداف خود گام متفاوتی بردارید. طراحی سایت حرفه ای می تواند باعث رونق کسب و کار هر شخصی یا شرکتی شود. وب سایت ها نقش بسیار مهمی در جذب کاربران و مشتریان دارند.

طراحی سایت حرفه ای باید نظر مخاطبان را جلب کند

1) طراحی سایت حرفه ای باید نظر مخاطبان را جلب کند

موارد زیادی در به وجود آمدن این امر دخیل هستند مانند، سرعت بالای سایت، گرافیک سایت و … در واقع مهم ترین هدف شما از طراحی یک سایت باید جلب نظر مخاطبان باشد. و همواره و همیشه این موضوع را در نظر بگیرید. یکی از این روش ها آمارگیری و تجزیه و تحلیل نظر کاربران است.

به طور مثال باید بدانید که کاربران شما بیشتر شامل چه رده سنی و یا جنسیتی هستند، بیشتر دنبال چه چیزی هستند؟ و یا اگر شما یک وب سایت فروشگاهی دارید بررسی کنید که سلیقه کاربرا شما در چه زمینه است؟ تاثیر هر یک از این موارد می تواند در طراحی سایت و یا پیاده سازی آن چشم گیر باشد.

2) سایت شما باید دائما بروز رسانی شود

همان طور که حتما خودتان نیز در جریان هستید، همواره همه چیز در حال بروز رسانی و تغییر است. در این میان طراحی سایت و وب نیز به سرعت در حال پیشرفت است. در واقع بروز رسانی سایت برای شما می تواند تبدیل به یک فرصت نسبت به رقبایتان شود. بنابراین مطمئن شوید که وب سایت شما همواره و مدام در حال بروز رسانی است.

معرفی خدمت: تولید محتوا در کرج

3) با طراحی سایت حرفه ای نظر موتورهای جستجو را نیز جلب کنید

لازم است بدانید که موتورهای جستجو همانند گوگل نمی توانند سایت شما را همانند یک مخاطب ببینند و علاوه بر آن برای این که در هنگام جستجو نتایج دقیق تری نشان دهند نیازمند اطلاعت اضافه تری نیز هستند که ممکن است این اطلاعات برای مخاطبان قابل مشاهده نباشد. به عنوان مثال اگر وب سایت شما دارای بخشی به نام مقالات است، موتورهای جستجو نیاز دارند که بدانند تاریخ دقیق درج این مقالات چه زمانی است.

در حالت عادی ممکن است این اطلاعات را به گوگل نشان ندهیم اما حالت صحیح و درست این است که گوگل بداند تاریخ درج مقالات شما چه زمانی است. یا اگر وب سایت شما از نوع فروشگاهی است و محصولاتی را به فروش می رساند گوگل علاقه دارد بداند کدام محصول از دید مشتریان مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد و آن را در نتایجش منعکس کند.

البته لازم به ذکر است گوگل در حالت عادی این موارد را نمی تواند تشخیص دهد و نیاز به قرار دادن مکانیزمی است تا گوگل آن ها را درج کند. این بخش موارد را می توان از طرق فرآیند schema در بخش های مختلف پوشش داد. و تمامی این موارد از جمله نکاتی هستند که در بهینه سازی سایت و یا سئو نقش مهمی دارند.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیشرفت در کسب و کار

4) استفاده از شبکه های اجتماعی برای پیشرفت در کسب و کار

وقتی شما اقدام به طراحی سایت حرفه ای و فوق العاده کنید، قطعا کاربران بسیاری در شبکه های اجتماعی آن را به اشتراک می گذارند و همچنین بسیاری از کاربران علاقه دارند از جدیدترین بروز رسانی سایت شما آگاه شوند.

در واقع می توان گفت که شبکه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی سایت شما و همچنین کسب و کار شما خواهند داشت. بنابراین برای این که در این مسیر بسیار حرفه ای تر قدم بردارید پیشنهاد ما به شما این است که حتما در شبکه های اجتماعی پر طرفدار از جمله اینستاگرام فعالیت داشته باشید و از طریق این فرصت ( شبکه های اجتماعی) مخاطبان و مشتریان خود را افزایش دهید.

مقاله های زیادی در زمینه ادمین پیج اینستاگرام در وبلاگ سایار قرار داده ایم که با مطالعه آن ها می توانید عملکرد بهتری در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

حتما ببینید : استراتژی در رسانه های اجتماعی در 8 مرحله ساده

5) طراحی سایت شما بسیار مهم است

کاملا این موضوع روشن است که طراحی سایت شما نقش بسیار مهمی در عملکرد کلی سایت دارد. در واقع شما با طراحی سایت حرفه ای اجازه می دهید کاربران مجذوب سایت و عناصر طراحی شما شوند. این طراحی سایت است که تعیین می کند که کاربران چه مقدار زمانی از وقت خود را در سایت صرف کنند و یا چه زمانی از آن خارج شوند. به طور کلی طراحی سایت خوب باید داری ویژگی های زیر باشد:

  1. وب سایت شما به راحتی قابل درک و فاقد پیچیدگی باشد
  2. مخاطبان شما به راحتی به اطلاعاتی که مد نظر دارند دسترسی پیدا کنند
  3. وب سایت شما دارای رنگ بندی مناسب و سرعت بالا باشد
  4. البته لازم است گفته شود طراحی سایت حرفه ای فقط شامل این موارد نمی شود ما سعی کرده ایم مهم ترین آن ها را برای شما ذکر کنیم.

6) امنیت سایت خود را حفظ کنید

امنیت سایت یکی از موضوعات مهم و جزو عوامل ادامه حیات و ثبات یک سایت است. متاسفانه صاحبان کسب و کار به این موضع اهمیت خاصی نمی دهند و در نتیجه اعتماد کاربران خود را از دست می دهند. لازم است طراح یک سایت حرفه ای امنیت و اعتبار یک سایت را بالا ببرد بدین صورت کاربران بیشتری به شما اعتماد خواهند کرد.

7) سازگاری با همه ی مرورگرها

در طراحی سایت حرفه ای، باید دقت کنید که قالب سایت شما با تمام مرورگرها همخوانی داشته باشد. این موضوع باعث می شود کاربران به راحتی بتوانند با هر مرورگری به سایت شما مراجعه کنند. لازم است بدانید برخی از کدهای  css و  Html شکل متفاوتی در مرورگرها دارند.

8) تعادل تولید محتوا در طراحی سایت حرفه ای

تولید محتوا در یک مجله با تولید محتوا در یک وب سایت بسیار متفاوت است. اصولا مخاطبان وب سایت ها بی حوصله ترند پس اگر متن های طولانی در اختیار آن ها قرار دهید قطعا تا آخر آن ها را مطالعه نمی کنند. به همین علت لازم است تلاش کنید که مطالب سایت خود را به گونه ای تولید کنید که کوتاه و کامل باشد تا رضایت کاربران را جلب کند.

9) مطالب را از جهت نگارش و یا املایی بررسی کنید

رعایت این مورد هم در طراحی سایت حرفه ای بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع ممکن است در یکی از صفحات یا مطالب سایت شما غلط املایی وجود داشته باشد این موضوع می تواند سبب کاهش اعتماد کاربران به شما شود. در نتیجه منتظر نباشید کسی با شما تماس بگیرد و غلط املایی شما را متذکر شود! لازم است خود شما مطالب سایتتان را بارها از لحاظ نگارشی و املایی بررسی کنید.

10) ساده بودن رابط کاربری در طراحی سایت حرفه ای

بدترین چیزی که ممکن است برای یک کاربر در وب سایت رخ دهد این است که نتواند مطلب مورد نظر خود را پیدا کند. در واقع لازم است طراحی کاربری سایت شما به گونه ای باشد که برای مخاطبین وب سایت، پیدا کردن چیزی که بدنبال آن هستند آسان باشد.

معمولا برای کاربران پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند میان تعداد زیاد عکس و لینک و … کار دشواری است. بنابراین سعی کنید در طراحی سایت حتما سادگی را در نظر بگیرید در غیر این صورت طولی نمی کشد که کاربران شما به دقیقه نکشیده سایت شما را به نفع رقیبانتان ترک خواهند کرد.

11) رعایت اصول بهینه سازی سایت و سئو

قطعا شما هم بارها عبارت سئو به گوشتان خورده است. اصلا چرا باید در سایت به سئو اهمیت داده شود؟ در واقع سئو (SEO) یا بهینه سازی سایت به منظور بهبود عملکرد سایت شما بر اساس استاندارهای موتور جستجو است و جذب کاربران بیشتر سایت از این طریق انجام می گیرد.

فاکتورهای بسیاری در سئو سایت شما تاثیر گذار هستند، از کلمات به کار رفته در متن، تصاویر و … همچنین گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما را سئو می نامیم. در رابطه با سئو و بهترین عملکرد در رابطه با اصول بهینه سازی، مقاله های زیادی را منتشر کرده ایم که با مراجعه به آن ها می توانید از جدیترین چک لیست سئو آگاه شود.

حتما ببینید : هر آچه که درباره چک لیست سئو باید بدانیم

12) لینک سازی داخلی و خارجی در طراحی سایت حرفه ای

این موضوع بسیار مهم و تاثیر گذار است که صفحات مختلف سایتتان را از طریق لینک دهی به هم متصل کنید. این کار علاوه بر این که در بحث سئو بسیار تاثیر گذار است، باعث می شود کاربران شما نیز خیلی راحت تر در سایت شما جستجو کنند. سعی کنید در مطالب خود به سایت ها دیگر لینک دهید و حتی برخی از محتواهای خود را به دیگران معرفی کنید تا لینک سازی سایتتان را انجام دهند.

طراحی سایت حرفه ای با ریسپانسیو کردن

13) طراحی سایت حرفه ای با ریسپانسیو کردن

امروزه با توجه به فراگیر شدن انواع تبلت، تلفن همراه و … اکثر کاربران سایت شما از این طریق مشاهده می کنند. پس این نکته بسیار ضروری است که سایت شما با دستگاه های تلفن همراه سازگاری داشته باشد. برای این که این سازگاری صورت بگیرد لازم است که قالب سایت خود را به صورت ریسپانسو طراحی کنید. لازم است بدانید ریسپانسو بودن سایت علاوه بر این که در راستای طراحی سایت پویا، کاربرپسند است برای موتورهای جستجو نیز دارای اهمیت است.

مزایای طراحی سایت حرفه ای

مزایای طراحی سایت حرفه ای

افزایش اعتبار

در دنیای امروزی که هر کسب و کار وب سایت مخصوص به خودش را دارد، داشتن سایت به کار شما اعتبار زیادی می بخشد. همچنین طراح سایت حرفه ای می تواند آگهی از برندینگ و یا نام تجاری شما افزایش دهد. از این رو لازم است شما یک وب سایت داشته باشید تا بتوانید سبب افزایش درآمد خود شوید.

به خصوص مسئله مهم، طراحی وب برای حوزه های مختلف اعم از طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی و … وجود دارد. که اگر به این نکته توجه شود، مخاطبان زمانی که وارد وب سایت شما می شوند باید هویتی از کسب و کار شما را ببینند نه چیزی که وجود ندارد. بنابراین لازم است سایت خود را صرفا برای این که وب سایت دارید طراحی نکنید.

صرفه جویی در هزینه

یکی از بهترین راه ها برای رشد در کسب و کار شما این است که هزینه ها را تا جای ممکن کاهش دهید و تنها به سمت رشد حرکت کنید. کاهش هزینه ها را می توان یک مزیت برای طراحی سایت برای کسب و کارها در نظر گرفت.

بنابراین لازم به ذکر است بدانید، وب سایت بهترین روش کاهش هزینه های سایت است. علاوه بر آن بازاریابی مناسب وب سایت شما باعث افزایش کسب درآمد شما خواهد شد. اگر وب سایت شما به درستی طراحی شود تبدیل بازدید کننده به مشتری را تضمین می کند.

قابلیت دسترسی با طراحی سایت حرفه ای

حتی اگر دفتر کار شما بزرگ و در معروف ترین مکان باشد باز هم موفقیت شما را تضمین نخواهد کرد. چرا که این مکان تنها برای تعدادی کمی از افراد قابل دسترسی است. اما فضای آنلاین قابلیت دسترسی برای تمام افراد جهان بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی را دارد. همچنین شما می‎ توانید از طریق شرکت های حمل و نقل به راحتی در عرض چند روز محصولی را از یک کشور به کشور دیگر تحویل دهید.

بازاریابی گسترده

بازاریابی از طریق طراحی سایت برای شما یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها می باشد. شما می توانید برای تبلیغ وب سایت خود از بحث سئو سایت بهره ببرید که بسیار موثر است و امکان سنجش آن وجود دارد. همچنین شما می توانید از طریق سئو نتایج نهایی را بررسی کنید و سپس کمپین را برای نتایج بهتر بهینه سازی کنید. در این صورت شما مشاهده خواهید که طراحی سایت برای وب سایت ها در بازاریابی آنلاین بسیار پر رنگ تر از بقیه خواهد بود.

حتما ببینید : 15 روش اصولی افزایش ترافیک وب سایت

مزایای مداوم العمر طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت برای شما نتایج مادام العمری خواهد داشت. این بدان معنی است که شما برای تبلیغات خارجی متناسب با هزینه هایی که می پردازید، مدت زمان محدودی را در اختیار دارید. اما وب سایت شما همواره وجود دارد و شما می توانید تا همیشه از مزایای آن بهره مند شوید.

 

منبع: sayarco.com